Ghid despre cum sa te simti prost

Standard

shapeimage_21

Sa incep printr-o intrebare:Ce faceati la varsta de 9 ani?

Studiati fisiunea nucleara?Nu cred.Descopereati medicamente pentru combaterea cancerului?Ma indoiesc.Dezvoltati programe pentru computere sau telefoane?Hai sa fim seriosi.

Eu stau si imi aduc aminte ca pe la 9 ani,mancam,dormeam,ma jucam si desenam litere pe la scoala.Ca marea majoritate a copiilor la varsta aia, nici nu stiam exact pentru ce parazitez pamantul si consum oxigenul.

Ei,spre deosebire de mine,am citit despre un pusti de 9 ani din Singapore ca „este cel mai tanar dezvoltator de aplicatii pentru platforma Apple IIGS”.Pardon?Nu sunt o eminenta in ale tehnologiei,dar habar n-am ce este Apple IIGS,ei, aparent un pusti de 9 ani stie ce este si pe deasupra o mai si dezvoltao_O.

Te face sa te gandesti ce ai realizat tu pana la varsta asta?Si,ma scarpin in cap pentru ca in afara de facultate,n-am descoperit nici maca un „x si 0” mai performant.

Dar copilul nu s-a apucat la 9 ani,naaa el e pasionat de calculatoare de la 2 ani(cand eu inca nu puteam sa imi controlez in totalitate miscarile sau sa imi tin capul sus) si interesat de programare de la 7 o_O.

Si pana la urma ce face pustiul?Nici macar ceva nefolositor,ci este responsabil pentru Doodle Kids(da asemanator cu Doodle-ul pe care ne mai prostim pe mess :))

Daca cumva inca nu va simtiti cu musca pe caciula nici macar un pic ei bine va dau un bonus: pana la Doodle Kids,a mai scris 8 aplicatii variind de la shootere intergalactice(Invader War ,care urmeaza sa fie lansat si pentru iPhone) la o clona a celui mai vechi joc tip arcade,Pong.Pe langa ActionScript si JavaScript, tanarul programator mai intelege si sintaxele unor limbaje cum ar fi Applesoft BASIC, GSoft BASIC, Complete Pascal, Orca/Pascal, si un pic de Objective-C.

Parerile sunt impartite ca domnule nu e mare chestie,ca e usor etc…dar ma gandesc daca toti se dau asa rotunzi ca e ceva banal…de ce nu e plina lumea de programatori la varsta de 9 ani,chiar si pentru chestii banale.

Pe mine m-a impresionat facand comparatie intre mine la 9 ani si el.

6 responses »

  1. Ma face sa cred ca sunt normal :)) Felicitari pustiului,are practic viata trasata. Eu personal consider ca am optiuni si mai imi pot influenta viata. Einstein s- a nascut cu autism, excela in copilare si a ajuns fizician de renume. Viata lui a fost trasata din copilarie practic. Sunt copii speciali, reprezinta un pas in plus spre evolutie, noi restul suntem pur si simplu muritori ce traiesc mai mult sau mai putin din instinctul de a supravietui. Binenteles si a de a evolua pe plan personal insa nu multi ducem asta la potentitalul maxim. Putem invata sau putem cultiva un har… depinde de cum ne nastem si noi @-)

  2. bineinteles ca pe parcursul vietii poti atinge performante…dar pentru varsta lui e cu mult deasupra majoritatii

  3. Nu este unicul. Acuma cativa ani am auzit de un copil japonez parca, se zicea faptul ca la 4 ani facea matematica de olimpici pentru liceu daca nu incep de facultate si ca era trist o zi intreaga daca nu i se dadea in mana o carte de matematica si caiete sa scrie. Totul este posibil. Evolutia e un proces de incercat si de reusit. Noi evoluam in paralel cu ei🙂 Ei ne ajuta sa evoluam noi ii ajutam la lucrurile mai normale sa zicem asa. Pentru ca nu stiu cati dintre ei ar dori sa se apuce de tampenii ca noi. Este un balans finut aici. Oricum poate este aceeasi persoana despre care vorbesti tu aici… mai sti? Reportajul eu il vazusem de mult…

  4. Sunt doua categorii de genii, cele inascute, si cei, ce trudesc o viata intreaga, pentru a crea ceva folositor! De apreciat, inteligenta de care dispune. Ca el, mai sunt multi altii…. am intalnit pusti, care la 6 ani, cantau extrem de bine la pian. Sunt un om mediocru, realizarile mele nu sunt prea notabile inca, iar daca va fi sa ma incadrez candva, in una din categoriile enuntate anterior, cred ca voi face parte din cea de a doua categorie. Si in incheiere, citisem in urma cu 5 ani, cred, un articol, in care era prezentata o fetita, care la 3 ani, vorbea cursiv 9 limbi de circulatie internationala! Eu la varsta pe care o am, abia vorbesc 3, si alea, cam stalcit! Pe curand tie!

  5. despre asta vorbeam si eu…despre faptul ca exista copii care sunt mai buni, pe un anumit domeniu, decat oameni in toata firea…mai exact,mai buni decat mine…imi constientizam mediocritatea🙂

Lasă un răspuns

